0

اجرت و هزینه تعمیرات دنا و دنا پلاس انواع کلاس ها 1403

اجرت و هزینه تعمیرات دنا
بازدید 318

اجرت و هزینه تعمیرات دنا و دنا پلاس و سایر سری ها بر اساس تعرفه‌های رسمی اعلام شده توسط اتحادیه تعمیرکاران خودرویی تهران در سال 1403 به شما معرفی می‌شود.

اجرت و هزینه تعمیرات دنا
اجرت و هزینه تعمیرات دنا

دنا و دنا پلاس یکی از اعضای خانواده بزرگ سمند است در میان محصولات ایران خودرو به عنوان یک خودرو نسبتاً متفاوت شناخته می‌شود که نشان‌دهنده تلاش این شرکت برای نوآوری در مدل‌های قدیمی خود است. هرچند این خودرو نیز به عنوان نسخه‌ی ارتقاء یافته‌ی دنا (که خود یک فیس لیفت از سمند قدیمی است) عرضه شده و به‌طور کامل جدید نیست، اما حضور آن به نوعی تغییر نگرش خودروسازان داخلی به سمت توجه بیشتر به نیازهای بازار محسوب می‌شود. دنا از سال 1393 دنا پلاس از 1396با مدل دنده‌ای معمولی تولید و وارد بازار شد. در سال بعد، مدل دنده‌ای توربو آن به مشتریان ارائه گردید و در سال ۱۳۹۹ نیز نسخه‌ی توربو اتوماتیک آن روانه بازار شد.

هزینه و اجرت تعمیرات دنا و دنا پلاس در سال 1403

برای دریافت لیست کامل نرخ اتحادیه مکانیکی هزینه و اجرت تعمیرات دنا در سال 1403، ‘فایل PDF را دانلود کنید‘ کلیک کنید. این منبع به افراد علاقه‌مند به آموزش مکانیک خودرو و شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی مکانیک خودرو مفید میباشد.

مالکان خودرو در صورت داشتن هرگونه شکایت درباره هزینه و اجرت تعمیرات خودروی دنا می‌توانند با استفاده از شماره‌های تماس زیر تماس بگیرند:

  • با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان بازرگانی استان تهران
  • با شماره‌های ۸۵۵۴۳۲۰۰ و ۸۵۵۴۳۲۰۱ اتاق اصناف تهران
  • با شماره ۷۷۵۳۱۷۲۳ اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران

مقاله پیشنهادی:
اجرت و هزینه تعمیرات پژو پارس
اجرت و هزینه تعمیرات کوییک
اجرت و هزینه تعمیرات 206

مشخصات فنی دنا

دنا مانند دیگر اعضای خانواده سمند، از موتور EF7 بنزینی بهره می‌برد و قدرت پیشرانه را از طریق یک جعبه دنده دستی ۵ سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. سایر مشخصات فنی این سدان خانوادگی نیز مشابه سمند و سورن است.

کروز کنترل، ترمز دیسکی و رینگ آلومینیومی از جمله آپشن‌هایی بودند که در مدل‌های اولیه دنا معمولی وجود داشتند، اما از سال ۱۳۹۷ این امکانات از فهرست استاندارد حذف شده و فقط در مدل‌های سفارشی موجود هستند.

ایران خودرو در حال توسعه موتور گازسوزی برای دنا است که با یک بار سوختگیری قادر خواهد بود ۴۰۰ کیلومتر مسافت طی کند و آلایندگی کمتری داشته باشد. این موتور با توان ۱۷۵ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر، قوی‌ترین پیشرانه بنزینی و گازسوز تولید داخل خواهد بود. افزایش قدرت و گشتاور به دلیل استفاده از توربوشارژ و اکتان مناسب گاز امکان‌پذیر شده است.

دنا گازسوز با آلایندگی ۱۱۸ گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر، موفق به کسب استاندارد یورو ۶ شده است. مصرف سوخت این خودرو با رتبه A+ نشان‌دهنده کم‌مصرف‌ترین بودن آن در میان خودروهای داخلی است. باک گاز در کف خودرو قرار می‌گیرد، بنابراین فضای صندوق عقب را اشغال نمی‌کند.

مشخصات کلی

مشخصاتجزئیات
نوع موتورخطی بنزینی
حجم موتور۱.۷ لیتر
سیلندر / سوپاپ۴ / ۱۶
تنفس موتورطبیعی
قدرت۱۱۳ اسب بخار
گشتاور۱۵۵ نیوتن.متر
گیربکس۵ سرعته دستی
محور محرکدیفرانسیل جلو
شتاب۱۲ ثانیه
سرعت۱۸۹ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت۷.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو ۵
فرمانهیدرولیکی
بدنهسدان
نوع رینگفولادی – آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت‌ها

مشخصاتجزئیات
طول۴۵۵۹ میلیمتر
عرض۱۹۴۴ میلیمتر
ارتفاع۱۴۶۰ میلیمتر
فاصله محورها۲۶۷۱ میلیمتر
وزن خالص۱۲۵۸ کیلوگرم
تعداد سرنشین۵ نفر
ظرفیت صندوق عقب۵۰۰ لیتر
حجم مخزن سوخت۶۰ لیتر
قطر رینگ۱۵ اینچ

خدمات امداد خودرو تهران تیم لیوسان:

بنزین سیار تهران، وانت بار ارومیه، اجاره ماشین در کیش، مکانیکی سیار تهران، باطری به باطری سیار تهران، پنچرگیری سیار تهران، یدک کش تهران، اجاره ماشین شیراز، اجاره ماشین مشهد، کارواش سیار تهران، اسباب کشی تهران، پیک موتوری تهران، وانت بار تهران

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *